Astangajooga Helsinki | Caritashtanga



Aloittaminen



Voit aloitaa astangajoogan suoraan mysoretunnilla.Tämä tarkoittaa, että opit tekemään harjoituksen alusta alkaen oman hengityksen tahtiin.  Saat kaiken tarvittavan tiedon opettajalta ensimmäisten tuntien aikana. Sinun ei tarvitse käydä alkeiskurssia ennen tunnille saapumista.

Ensimmäisellä tunnilla opit kuinka harjoituksessa hengitetään, opit tekemään ensimmäisen liikesarjan eli aurinkotervehdys A:n, risti-istunnan (padmasana) ja loppurentoutuksen. Toisella tunnilla lisäämme harjoitukseesi aurinkotervehdys B:n ja tämän jälkeen opit sarjaa eteenpäin aina yksi asento (asana) kerrallaan. Tämä on perinteinen tapa opiskella astangajoogaa. Näin etenemme oppilaan omien resurssien mukaan ja harjoitus on yksilöllistä sekä turvallista. Opetus tapahtuu pienryhmissä, joten siellä on hyvin aikaa yksilölliseen ohjaukseen.

Katso myös Mysore-harjoitus.

Saavu hyvissä ajoin, viimeistään klo 7. Ota mukaan kevyet ja joustavat vaatteet, joogamatto (salilta voi myös lainata) , pyyhe ja avoin mieli! Sinun ei tarvitse maksaa tuntia etukäteen. Voit tunnin jälkeen päättää minkä kortin ostat ja maksaa sen paikan päällä käteisellä tai jälkeenpäin pankkitilille.

Astangajooga antaa sinulle hyvää vastapainoa kiireiseen työelämään tai opiskeluun. Fyysisen hyödyn lisäksi harjoitus rauhoittaa mieltä ja lisää keskittymiskykyä. Aamuharjoittelu on ihana tapa aloittaa päivä! Harjoituksen lopuksi on rauhallinen ja energinen olo. Kun keho on notkea on myös mieli notkea!

Tervetuloa harjoittelemaan!

 

Kuva: Tom Rosenthal

This is not a gym, you are not here to work out. You are here to bring peace to yourself, to know who you are. - Sharath Jois


© Caritashtanga